Що таке автокаталізатор ? Для чого він потрібен ?

Як ми знаємо з шкільних уроків хімії, що каталізатор- це речовини які визивають або впливають на хімічну реакцію але при цьому вони не використовуються, тобто залишаються хімічно та кількісно не змінними.
Автокаталізатор - це частина випускної системи яка очищає гази які утворилися при згоранні палива та приводить їх до екологічно чистих норм.
За допомогою хімічної реакції газів з металами які є в каталізаторі, шкідливі сполуки що забруднюють атмосферу, перетворюються в менш шкідливі утворення які не завдають значної шкоди довкіллю.
Разом з каталізатором працює кисневий датчик (лямбда зонд), який вимірює вміст кисню та бензини в горючій суміші.
Каталізатор складається з маталевого корпусу та керамічних або металевих сот в середині.
Він розташований на випускній трубі, преважно в випускному колекторі або дальше.
Це розташування зумовлене тим, що для повноцінної роботи каталізатора потрібна висока температура.
Тому у каталізатора є три стани: робочий,напів робочий та неробочий.
Часто каталізатори закриті додатковими екранами щоб запобігти впливу вивільненої після реакції високої температури на інші агрегати автомобіля.
Каталізатори бувають двох типів: керамічні та металеві. Найбільш поширені керамічні каталізатори. Це зумовлено меншими затратами на їх виготовлення. Але вони мають вагомий недолік на відміну від металевих каталізаторів- це здатність руйнуватись під дією різних чинників, таких як висока температура, різке охолодження каталізатора при їзді авто в мокру погоду, а також ударів по випускній системі.
Чому каталізатори виходять з ладу?
В правильних умовах експлуатації каталізатори виходять з ладу по причині зменшення площі каталітичного покриття.
Каталізатор не справляється зі своїм завданням на 100% і присутність шкідливих речовин в випускних газах поступово збільшується.
В момент переходу допустимого значення яке закладене в блоці управління на панелі приборів загориться «CHECK» та на діагностиці видасть помилку «неефективна робота каталізатора».
Ресурс каталізатора залежить від декількох чинників: якість палива, інтенсивність їзди, погодні умови, та становить в середньому 100 тис. км.
При несправній системі запалювання соти каталізатора попросту забиваються, що не дозволяє каталізатору виконувати свою функцію- окисляти суміш.
При поганій якості бензину поверхня каталізатора покривається шаром тетраетилсвинцю, який додається до бензину для штучного покращення октанового числа, що і перешкоджає каталізаторові виконувати свою функцію.